Nitelikli Eğitimde Sürdürülebilirlik

Hakan Saygan
2 min readJul 19, 2021

--

Nitelikli eğitim pozitif bir domino taşı etkisi yaratabilir.

Sürdürülebilirlik günümüzde oldukça popüler bir kavramdır. Gittikçe gelişen ve dönüşen bu kavramı gerçekleştirebilmek için onu iyi anlamak temel bir gerekliliktir. Sürdürülebilirlik ancak doğal ve istikrarlı bir ortamda uygulanabilir ve eğitim sürdürülebilirlik açısından güç bir alandır. Bunun temel sebebi dünyanın her yerinde farklı eğitim sistemleri ve bunun sonucunda eşit olmayan eğitimin varlığıdır.

Nitelikli eğitimi sürdürebilmek aslında uluslararası ve istikrarlı bir aracı kurum aracılığı ile mümkün olabilir. Kurulacak bir uluslararası örgüt ile birlikte devletler üzerinde nüfuz elde edilerek dünyada eşit bir eğitim sistemine adım atılabilir. Bu örgüt spor ve sanat turnuvaları düzenleyerek farklı milletlerden çocukları bir araya getirerek daha nitelikli ve etkili bir eğitim sistemini hazırlayabilir. Böylelikle nitelikli eğitimde sürdürülebilir bir adım atılabilir.

Sürdürebilir bir eğitim diğer sorunları da çözebilir.

Nitelikli eğitimde sürdürülebilirlik için iş dünyası ve devletler sponsorluk desteklerinin yanı sıra fon desteği ile bu örgüte yardım ederek destek olabilirler. Bunun yanında özel etkinlikler ya da turnuvalar düzenleyebilir veya düzenlenmiş olanlara kapılarını açabilirler.

Örgütün düzenleyecek olduğu eğitim modelinin tüm ülkeler tarafından benimsenmesi durumunda dünya için daha nitelikli, sürdürülebilir ve sosyal bir eğitim ortamı oluşabilir. Böylelikle aynı zamanda dünya çocukları eğitim üzerinden birbirleri ile daha kolay etkileşime girebilir ve birbirlerinden çok şey öğrenip deneyimleyebilirler.

Benim düşüncem bu yöndeydi. Nitelikli eğitimde sürdürülebilirliğin diğer sorunlar için önayak olabileceğini düşündüm ve bu bağlamda bir proje düşündüm. Son olarak 18. amaç bence sporun küreselleştirilmesi olabilir. Tıpkı eğitim gibi sporun da yayılmasının ve küresel hale gelmesinin birçok sorunun çözümüne etki edeceğini düşünüyorum.

--

--